Bila Panggung Wayang Bertukar Dari Gelap ke Samar-Samar

Salam pakcik-pakcik dan makcik-makcik.
Anda sehat? Cik Aish tak berapa nak sihat. 
Sakit hati atas pelbagai ragam kerenah manusia.
Senyum.


Sekadar nak berkongsi dan berimaginasi bersama-sama kau orang semua andaikata panggung wayang di negara kita diubah sedikit. Ha...Jangan melenting pula. Ini angan-angan minah jenin saja. Ketawa. Bukan apa, baru-baru ini Cik Aish telah berfoya-foya dengan kawan-kawan menonton filem Tron. Ala cerita yang pasal program komputer tuu..




Agak memakan masa selama 20 minit jugalah menonton dalam wayang yang agak samar-samar. Lampu lupa ditutup. Taklah terang benderang. Cuma lampu sisi kiri dan kanan tidak ditutup. Tapi agak jelas jugalah orang sekeliling kita. Pekerja TGV lupa atau saja nak kenakan kami semua. T_____T




Bila tak gelap, pasangan pun mungkin menjaga tatasusila mereka. Adegan peluk peluk, lentok-lentok, dan macam-macam acara berduet lagilah..tersekat dan terbantut. Hasrat tak kesampaianlah senang cerita kan. Hehe. Bagus. Syabas pekerja TGV. Kurang sedikit dosa bila masuk wayang. Ye tak?




Nak kata terganggu sangat menonton wayang dalam keadaan samar tu, takdelah sangat. Apa kata kalau kita berimaginasi meminta kerajaan supaya mengubah panggung wayang membuka sedikit lampu. Almaklumlah, syaitan suka gelap-gelap ni. Ketawa.


Tapi itu semua hanya imaginasi saja. Mustahil kita nak buat macam tu. Sebab masyarakat berbilang bangsa dan agama. Ye tak?



Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
mish cokat
AUTHOR
December 21, 2010 at 9:11 PM delete

betol3. kite kan baik. weeeee~ droppin here n folo :)

Reply
avatar
fadhdeela
AUTHOR
December 22, 2010 at 9:06 AM delete

setuju!!!..deela pernah saksikan adegan kepala hilang di kusi sblh...hahaahahahhaaha kelakar giler!!! =)

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...