Couple Dulu Atau Kenal Dulu Baru Couple?

Salam semua.
Senyum tawar.
Chomby Chanduri hilang. Siapa kidnap memang nahas aku siku sampai berlubang. Bertenang. Doakan dia pulang dengan selamat.


Tajuk entry ini saya terfikir masa saya dalam bilik termenung. 
Ah tak senonohlah kau ini Aish!
Ketawa.



Kadang-kadang ada juga spesis lelaki atau perempuan atau kedua-duanya yang lebih senang berkenalan dulu. Kenal hati budi. Jadi friends dulu la senang cakap kan. Lepas tu baru naik step nombor dua ye tak. Couple. Sebab itu bila kita berkawan dengan orang berlainan jantina, hari-hari dok mengadap dia, hari-hari dok sembang dengan dia, boleh jatuh cinta oohh..Tapi tak salah pun. Itu namanya bercintun ikut step dan procedure. Erk! 




Tapi ada juga pasangan yang tak ikut procedure. Suka main skip skip. Dia orang couple dulu. Tak kenal hati budi itu belakang kira. Yang penting kau menjadi milikku. Skrip Yusof Haslam ke ni? Ketawa. Lepas mereka couple dulu, barulah tahu perangai pasangan masing-masing. Kuat cemburulah, suka berfoya-foyalah, suka buang angin sepah-sepahlah. Lepas itu merajuk-merajuk konon pasangan tak faham kita. Salah hang jugak sapa suruh couple dulu baru nak kenai2..dak?



Tepuk dada tanyalah selera. Which one come first?
Kenal dulu atau couple dulu baru kenal?
Terlajak perahu boleh diundur.
Terlajak couple? Putus sudah..
Sengih.




Cik Asih - Lebih suka kenal dulu. Kahwin terus. Lagi advance ooh!
Previous
Next Post »

4 komen

Write komen
CGG
AUTHOR
December 21, 2010 at 11:54 AM delete

cgg rasa kan..
kenal dulu baru couple..
tak kenal maka tak chenta:)

Reply
avatar
fadhdeela
AUTHOR
December 21, 2010 at 12:44 PM delete

cgg..setuju..
kena kenal dulu br couple..
bkn setakat kenal dia jer kena kenal family dia jugakk..
mana tau family dia xsuka kita..
belajo dr pengalaman..hihi

Reply
avatar
cik ayien
AUTHOR
December 21, 2010 at 1:10 PM delete

takyah couple2,kan tak elok.
bkn adat kter couple nyh :)

Reply
avatar
Lady D'yot
AUTHOR
December 21, 2010 at 9:32 PM delete

Saye suke blog awak..nampak comel~ pastu entry2 awak sume tulus dari hati awak..takde nak hipokrit2..good job girl! ;)

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon