APA KORANG BUAT DENGAN BRA LAMA?

Assalamualaikum! hai hai hai. ok jom kita borak pasal isu ni. eh sebenarnya tak ramai yang berani nak cakap pasal isu ni. eleh malu konon. ajak pakwe beli bra sama sama tak malu? haha. ok citer dia macam ni. aku nak tanya korang, apa korang buat kalau bra korang dah tak muat? tak pun koyak kena gigit labah labah? 

mesti korang buang kan? AAH!
eh yang lelaki pun sibuk nak jawab kenapa ye?

korang tahu tak, mak aku cakap, tak baik kalau kita buang pakaian dalam kita secara terbuka. korang bayangkan ea. benda tu kalau lelaki lelaki yang kerja MPS ambik sampah tu, nampak barang barang tu, dikhuatiri dorang akan ambik. sebab lelaki GILA SEKS sekarang ni ramai tau!

aku bukan la nak kata yang semua lelaki gila seks. tapi ada ok manusia macam tu. dorang yang dapat pakaian dalam kita yang lama lama tu, lagi dorang suka sebab kita dah pernah pakai. dan kalau korang nak tahu, pakaian dalam yang pernah dipakai, adalah barang paling mujarab untuk bomoh bomoh tak bertauliah buat benda benda tak senonoh kat kita. 

eleh..zaman sekarang jangan la pikir kolot..

hepp! nasihat orang tua tua jangan tolak tepi! kadang kadang hikmah sebalik nasihat tu, adalah supaya korang berhati hati dengan pakaian kecik korang tu. buang la cara paling terbaik. kalau nak buang, koyak koyak kan sampai hancur bungkus dalam suratkhabar tebal tebal baru buang ok.

aku tanam belakang rumah je. 

suka entry ni? vote aish kat sini!

Previous
Next Post »

97 komen

Write komen
April 26, 2011 at 9:15 PM delete

ahaha :) koyak koyak tak tahan :p
tapi petua org tua kdg kdg jgn ambil endah..
kdg kdg byk faedahnya walau ad setengah yg dah lapuk..

Reply
avatar
Rose Johari
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:16 PM delete

hahaha. entry ni boleh dikatakan entry berani..dan juga lucu. a'a..lah, jarang org terbuka kn utk cite2 benda mcm ni? hehe..klu sy pula...simpan...tak buang...hehe :D

Reply
avatar
♥sophie♥
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:16 PM delete

heeeee,, oke kak aish (: nice !
lps ni kene koyak x77 bawu buang (':

Reply
avatar
April 26, 2011 at 9:18 PM delete

sebab lelaki pon ade barang lame gak...same je dgn bra tu..hikhik..

Reply
avatar
aRe-PeaK
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:19 PM delete

lelaki pertama nak komen!

hahaha..serius kelakar..tapi interesting..
boxer lelaki lak buleh buang merata x??
yela..mak nyah sekarang ramai..kihkihkih..

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:22 PM delete

@Reen Rostarizam
aah la kot2 la kan kene gigit semut halus ke. hahaha
betul2..petua org tua2 tu

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:23 PM delete

@Rose Johari
hehe nak malu nape..bkn citer lucah ye tak..hehe nk share peringatan org tua2..haish simpan? haha..ok

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:24 PM delete

@Sukahati Photography
haha brg apa ea? pst share la. haha

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:24 PM delete

@aRe-PeaK
lelaki kedua ah..haha..
boxer lelaki takde org nak la! hahahaha..mak nyah pun cr bra jugak apa!

Reply
avatar
FaraLoveChoco
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:25 PM delete

betul tu cik aish..arwah opah dulu kalau dtg umah pas tu dia nampak fara nak buang bra tu, dia sanggup ambik nak bwk balik kampung tuk tanam kat kampung..xsampai hati...so fara bakar je..hehe..

Reply
avatar
Cik RoSs
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:27 PM delete

slalunya kite gunting kecik2..lepas tu masuk dalam beg plastik yang warna hitam ( saiz kecik ),kemudian,baru la buang!

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:28 PM delete

@FaraLoveChoco
aaaa sama la ngn mak aish..hehe..dorang kata tak baik buang mcm tu je..

Reply
avatar
April 26, 2011 at 9:32 PM delete

tergamam baca yang agak berani... blushing2... huhuhu... pasni korang kenala kerat 18 juta ratus kali sebelum buang... kang tak pasal-pasal melekat kat bangla jual karpet... Huhuhuhu

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:35 PM delete

@sayanakhiburan
haha blushing ke? mintak mahap la ye. haish melekat kat bangla karpet tu tkleh blah tau.. tu yg taknak tu.. takut oooh

Reply
avatar
April 26, 2011 at 9:35 PM delete

yana selalu bakar jea pakaian dalam yang dah tak pakai .. mak suruh, yana ikut kan jea .. hehehe .. takott jugak kan sebab bende tu kita dah pakai .. ade rase malu laa jugak nak buang ..

Reply
avatar
leeza
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:46 PM delete

haha..tanam je..kn senang?hee:D

Reply
avatar
KM
AUTHOR
April 26, 2011 at 9:58 PM delete

Kalau recycle tak bleh ke? kekeke....i love nature..peace kekeke...cintalah bumi kita

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:02 PM delete

@KM
haha..mcm blog telur! dia buat pasal recycle bra kan..kelaka betul

Reply
avatar
Ezal R
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:08 PM delete

kalau xsilap aku sekarang ni xixili(xtaw ejaan sebenar) kot ada buat promosi, tukar yang lama n dapat diskaun untuk yang baru dengan bli kt butik tu... hahah.. ape tunggu lagi..hahahs

Reply
avatar
Nabila Huda
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:12 PM delete

ye2.. sy bako je.. kita bako kita bako.. tp jgn buat selalu la.. hancuss alam sekitar..

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:13 PM delete

@Ezal R
haha..tau..taknak la...malu ahh nak bwk..haiyoo!

Reply
avatar
AiMaN
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:17 PM delete

nak pinjam petua ni..nak letak kt blog..serius ni petua terbaik yg penah atok jumpa..kah3....

http://petuakitasemua.blogspot.com/

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:19 PM delete

@AiMaN
hehehe ades..mcm tu lak kan..boleh tok..takde masalah

Reply
avatar
April 26, 2011 at 10:30 PM delete

hahaha.. gile seks la sgt yer... nenek cakap dulu2... mende nie mmg x leh buang merata, dkhuatiri ad org nk wat guna2... pas tu lbeh baek bakar... (tp open burning lak - pk la cm ne nak bakar k :D)

Lelaki pn kene tau info cm nie :D

myetech9[dot]com @ Enchik Nine

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:48 PM delete

@Izzuddin Fauzi
yup..tp jgn smpi asap tebal lak..haha

Reply
avatar
nurul ain
AUTHOR
April 26, 2011 at 10:56 PM delete

saya bakar je..ok tak.hahaa

Reply
avatar
izzad
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:09 PM delete

sedekah kat orang dapat pahala..hehehe :)

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:14 PM delete

@nurul ain
heee tu seeloknya tp jgn smpi pwmbakaran terbuka lak

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:15 PM delete

@izzad
haish ...hahaha..tkpela..byk lg benda naK sedekah

Reply
avatar
Fazil Hamid
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:41 PM delete

ooo...ape kate...potong kecil2...sekitar 4 hingga 10 cm persegi...kemudian susun dalam bentuk segi empat sama agak2 besar 2 tapak tangan...jahit dengan kemas...haaa...siap pon kain lap meja...hahahaha...kalau bnyk boleh jual kat kedai or buat give away...handmade kain lap meja...huhuhu...

Reply
avatar
Faiz Hilmi
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:46 PM delete

"sebab lelaki GILA SEKS sekarang ni ramai tau!"
xsemua laki GS k..

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:54 PM delete

@Fazil Hamid
haaaaaaaaaaaaaaaaa bernasnya idea tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Reply
avatar
Fazil Hamid
AUTHOR
April 27, 2011 at 12:10 AM delete

buat hadiah segmen pon boleh...
tajuk segmen..kraftangan dr bahan terbuang ni...
tp syarat utama..tak perlu jd follower yuyu tp kene jd follower parent-trip.blogspot.com/
hahahaha....tumpang glemer jap...

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 27, 2011 at 12:14 AM delete

@Fazil Hamid
haha bijakkkk nyaaa...haish..takmo la.tk mng pun tkpe.hahah

Reply
avatar
Budak Botak
AUTHOR
April 27, 2011 at 12:50 AM delete

he3, xtau nk cakap apa. rasanya bakar @ tanam tu ok dh kot. Jgn buang sesuka hati...

Entry terbaru Kempen Derma Coli - Kempen Paling Pelik Budak Botak Pernah Jumpa... (",)

Reply
avatar
April 27, 2011 at 1:24 AM delete

adui~makin besar pulak isu ni..byknya org komen...haha

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 27, 2011 at 2:26 AM delete

@Budak Botak
yup..tp yg kempen tu tkleh belah la..hahaha

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 27, 2011 at 2:27 AM delete

@kyoshi_sousuke
hehe biasala..topik hangat di pasaran

Reply
avatar
April 27, 2011 at 5:24 AM delete

errr..apa saya buat dengan bra lama?? emm emmm emmmmmm..hihihihi..malu lah nak cakap..hihihi

eh eh entri baru dah ada..marilah bace pasal Perangai lelaki yang tak bleh blah..hehe

http://tamaoserizawa.blogspot.com/2011/04/perangai-kaum-lelaki-yang-tak-boleh.html

Reply
avatar
cik beriesz
AUTHOR
April 27, 2011 at 7:26 PM delete

cik aish ! hehe..
1st time sggh cni...trus rse nk komen..
hah..mmg btol la sttmt tuh,
lau nk buang..msti gunting2 smpai hncus..
bru ley buang..tp ade jgk sesetgh mnsia nih,
dia x cye bnde2 cm nih.moralofdestori..beringat la
sblom terkena. =)

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 27, 2011 at 10:48 PM delete

@cik beriesz
yup..ramai yg tak pecaaya...tp tu la hakikatnya..ada tau kes bra kene curi..

Reply
avatar
April 28, 2011 at 12:29 AM delete

haha nape suroh aku bace yg ni..
hahaha..mmg penah pun teman awek beli bnda ni..
tapi x tgk ar..tmn je..HAHA..
pastu ada gakk eh orang kutip kui3

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 28, 2011 at 12:40 AM delete

@Far8 budak baik
haha sj je..eleh yeke..ke ko tolong pilihkan nii..haaaa bek ngaku pat! bahaha

Reply
avatar
April 28, 2011 at 2:19 AM delete

kenapa tak bagi adik pakai je? lg jimat dan senang.

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
April 28, 2011 at 2:28 AM delete

@muhsin.aminudin
takde adik la..
hehe adess suka suka je nak pas pas tau..mana sama saiz.haha

Reply
avatar
Red
AUTHOR
April 28, 2011 at 11:53 AM delete

waaaaaaaaaaaaaaaa....=,,v,,=

Reply
avatar
Cik Mira
AUTHOR
April 28, 2011 at 2:17 PM delete

hoohho hancuq kan baru buang. mak bising woh buang cenggitu je. lagi pon malu kot nak buang rata2 ishhh

Reply
avatar
GiveAsh
AUTHOR
April 28, 2011 at 11:50 PM delete

beli bra dgn bf? bra koyak kena gigit laba laba? gila sex? gelak aku baca entry ko ni..hahahaha

Reply
avatar
April 30, 2011 at 12:59 AM delete

xprnh buang hua2 *malu la pulak*

Reply
avatar
AbgferOz
AUTHOR
May 1, 2011 at 5:45 PM delete

labah2 gigit bra tuh ?? hihihih labah2 jantan kowt.. :P

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
May 1, 2011 at 6:01 PM delete

@[sutera kasih]haha bt harta karun ye..wawawaw

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
May 1, 2011 at 6:01 PM delete

@AbgferOzhaha ntah la..gatal betul labah2 tu

Reply
avatar
May 1, 2011 at 6:12 PM delete

kalau mcm tu,kite bakor je bra lama2 tu...
hehe.. :P

Reply
avatar
AbgferOz
AUTHOR
May 1, 2011 at 9:07 PM delete

jgan bako oitt.. pengsan nnti orang skeliling...
wakakakak larikkk..

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
May 1, 2011 at 9:15 PM delete

@AbgferOz
jahat kan...hahaha siku nak? apesal sampai pencemaran lak? haha..

Reply
avatar
May 5, 2011 at 2:57 PM delete

mak jierah pon cakap cmtu jugak. pakaian dalam plg mujarab utk bomoh2. haha. bahaye!

Reply
avatar
qellissa
AUTHOR
May 5, 2011 at 3:45 PM delete

slalu buang mcm tu je dlm plastik sampah..adesss x terpikir lah nak kena hancurkan ...tp logik gak teori mu itu..

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
May 5, 2011 at 3:47 PM delete

@Jierah dongsaengye...mak mak kita mmg nasihat camtu kan kan

Reply
avatar
Amir Izzat
AUTHOR
May 7, 2011 at 9:34 PM delete

alamak cik Aish..amir tak pakai bra ar....hahahha.takpe..amir bagitahu kawan perempuan amir ye..hahahhaha...

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
May 7, 2011 at 9:49 PM delete

@Amir Izzathaha eh jgnnn..nnt dorang kata amir XXX lak.haha

Reply
avatar
May 11, 2011 at 12:35 AM delete

waa..hot entry ni. hehhee,...oo..iash buang belakang umah ea. bak alamat. nk cek. heheheee

Reply
avatar
Gayahspears
AUTHOR
May 11, 2011 at 3:31 PM delete

haha... bg kat nyah je.. tak yah dorang susah2 beli lain.. kah3 kitar semula.. huhu

Reply
avatar
May 15, 2011 at 10:10 PM delete

kalu awe...awe akan bakar :) bawak balik kampung bakar tak pun tanam..benda tu sensitif bagi kita :)

Reply
avatar
soooooour
AUTHOR
May 18, 2011 at 1:17 AM delete

seluar sotong lama pn kena buang elok2 gak...takot nenek kebayan buat benda x senonoh gak..:D

Reply
avatar
The Crow
AUTHOR
May 21, 2011 at 3:27 AM delete

Bako je. Sape setuju angkat microfon mcm mas idayu sekarang! koh3..

Bra untuk pempuan. Bro untuk laki. wakaka..

(^__^)

Reply
avatar
HAKMI
AUTHOR
May 28, 2011 at 1:31 AM delete

tolak je kat kedai bundle kihkihkih

Reply
avatar
J.Syazwana
AUTHOR
May 30, 2011 at 12:12 AM delete

haah la tak pernah terpikir pon. huhuhu. salu men campak dalam plastik pastuh campak dalam tong sampah. huk huk.btw thanks for the link ;)

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:26 PM delete

@najihah sahami haha takmo la..tinggal rangka je la

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:26 PM delete

@Gayahspears alahai kitar semula? hehe

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:26 PM delete

@Nur Hawa Mohd Zin betul..tp klu bakar..pencemaran udara lak kan.haha

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:27 PM delete

@soooooour yup tu pun kira pakaian dalam kt gak

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:27 PM delete

@HAKMI hahaa takde sapa nak beli kot!

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 3:28 PM delete

@J.Syazwana hehe..betul..klu nak buang , bungkus dulu

Reply
avatar
syieda
AUTHOR
May 30, 2011 at 9:32 PM delete

mak syieda akan bakar dekat belakang rumah. kalau syieda kat uitm dulu, die suruh syieda bawak balik, dia takot jd mcm ni la kot.. ^_^

Reply
avatar
AISH
AUTHOR
May 30, 2011 at 9:37 PM delete

@syieda yela kebanyakan orang orang dulu dulu risau bab bab ni

Reply
avatar
May 30, 2011 at 10:38 PM delete

haaa.. baru tau . heheh ..

tq :D

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 20, 2011 at 6:43 AM delete

ok gak entri ni.klu mende2 gitu juai kt bundle tadek org nk trma ke?he3.tp ptt lupus secara selamat cm kita lupus pad ms dtg mood xok..

Reply
avatar
July 6, 2011 at 12:46 AM delete

haha ape da.. tp btul jgk..
mne boleh buang sebarangan.. hehe

Reply
avatar
iPai
AUTHOR
July 30, 2011 at 12:50 AM delete

uhuhu .. patut r .. dasat juga tajuk post ni .. hahah ..

bakar pon senang .. takde laa peluh2 nak tanam balik ...

Reply
avatar
Cik Aish
AUTHOR
July 30, 2011 at 12:54 AM delete

@iPai nnt pencemaran udara lak weh.hahahah

Reply
avatar
aku Dayat
AUTHOR
May 21, 2012 at 11:59 PM delete

tolak kedai bundle...hehehee...jana income...

Reply
avatar
aku Dayat
AUTHOR
May 22, 2012 at 12:02 AM delete

hantar kedai bundle...jana income..hehehee

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon