BERSUKAN PADA WAKTU MALAM ANTARA FAKTOR MASALAH JANTUNG

Bahaya bersukan pada waktu malam


Apabila seseorang menghabiskan kebanyakan masanya di pejabat, waktu malam merupakan alternatif untuk mereka bersukan. Namun ada pendapat mengatakan, bersukan pada waktu malam adalah antara faktor penyakit jantung kerana mereka memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat. 


Menurut Kosmo bertarikh 1 februari 2014, bagi mereka yang gemar bersukan pada waktu malam, tanpa disedari anda mungkin boleh diserang penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi dan masalah jantung. Aktiviti bersukan seperti bermain futsal, badminton dan beriadah di gimnasium di waktu malam yang kini menjadi gaya hidup warga kota akibat kekangan masa bekerja sebenarnya boleh menjadi ‘pembunuh senyap’.

Difahamkan, aktiviti tersebut yang banyak menggunakan tenaga boleh bertukar menjadi gejala tidak sihat dan membahayakan kesihatan jika tidak diuruskan dengan baik.

Menurut pakar perunding perubatan terkenal, Datuk Seri Dr. Zulkornain Ahmad (gambar kecil), secara purata seseorang menghabiskan lapan jam bekerja sehari dan memerlukan waktu rehat. Katanya, aktiviti bersukan selepas bekerja terutama pada waktu malam menyebabkan badan menjadi lesu kerana tubuh dipaksa bekerja keras dan banyak tenaga dikeluarkan.

“Kita memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat dan boleh mengakibatkan tekanan darah kita meningkat naik sekali gus boleh menyebabkan masalah darah tinggi dan jantung. Bukan tidak boleh bersukan waktu malam, tetapi biarlah sukan yang ringan serta tidak menggunakan tenaga yang banyak seperti berenang dan berjoging,” katanya kepada Kosmo!.

sumber : kosmo 



Secara purata, seramai 32 orang mati setiap hari akibat penyakit jantung. Wah ramai jugak tu. Selalunya kita dengar masalah jantung ni berpunca dari pemakanan, tapi bersukan pada waktu malam pun antara faktor masalah jantung. Bersenam ringan tu tak mengapa cuma jangan terlalu berat. Apa pun, jaga pemakanan juga supaya kita dapat menghindarkan diri kita dari penyakit jantung yang digeruni ni. Bila dah kena, kos untuk mengubati amatlah mahal. 

WAKTU IDEAL UNTUK AKTIVITI SUKAN ATAU SENAMAN YANG BERAT

Sebenarnya bukan tak boleh nak bersukan waktu malam, cuma kita kena minimakan penggunaan tenaga. Maksudnya cuba buat aktiviti sukan yang ringan-ringan seperti berjogging ataupun berenang. Sekarang dah tau kesan bersukan waktu malam,jom kita cari waktu yang selamat untuk bersukan.Waktu paling ideal untuk kita melakukan aktiviti sukan ataupun senaman berat adalah pada waktu pagi antara 6 pagi hingga 9 pagi sebab badan kita masa tu masih cergas dan segar.Kalau tak dapat buat aktiviti berat buat yang ringan-ringan pun cukup.Jangan terlalu memaksa tubuh melakukan perkara-perkara yang diluar kemampuan.Elok-elok nak sihat lain pula yang dapat.


STATISTIK PENGHIDAP SAKIT JANTUNG DI MALAYSIA

1 daripada 3 orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Sehingga ada statistik mengatakan serangan jantung akibat kolestrol tinggi menjadi punca kematian tiga kali ganda lebih tinggi dari kanser! Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi. Berikut adalah beberapa punca kolesterol tinggi.


VITAMIN UNTUK PESAKIT JANTUNG



  • PHYTOCOL-ST 
  • OMEGA GUARD 
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie suka bersukan pada waktu malam, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung.  

Sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!



KURANGKAN MASALAH JANTUNG DENGAN VIVIX

Dengan menjaga permakanan serta amalkan nutrisi yang lengkap, masalah jantung dapat dikawal dengan mengambil set kolesterol shaklee. Set kolestrol Shaklee mengandungi beberapa vitamin yang bagus dan sangat membantu, dari segi jantung dan tekanan darah. Sesuai dengan mereka yang KERAP bersukan pada waktu malam



VIVIX Membantu mencegah dari masalah jantung, melancarkan peredaran darah dan kembali kekal cergas walaupun anda bersukan setiap malam! Dan golongan muda mudi yang berpotensi untuk mendapat masalah jantung juga digalakkan untuk mengamalkan Vivix setiap hari.  KENAPA VIVIX? 



  1. Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  2. Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebaS
  3. Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia mereba
  4. Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.



LANDMARK STUDY TERHADAP VIVIX 
Ada banyak research artikel berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.

Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza. Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.

Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.


PHYTOCOL-ST


Fisoterol secara strukturnya adalah sama dengan kolestrol dan bersaing dengan kolestrol untuk penyerapan di dalam usus justeru meninggalkan kolestrol. Ini bermaksud, lebih banyak fisoterol yang dimiliki tubuh anda, lebih kurang kolestrol yang diserap didalam badan! Anda juga berpeluang menurunkan paras kolestrol LDL anda dengan pengambilan fisoterol.

OMEGA GUARD


Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran. Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah.



KISAH BAGAIMANA SEORANG PESAKIT YANG TINGGI KOLESTROL TIDAK MAHU BERGANTUNG PADA UBAT UBATAN HOSPITAL



Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Saya Noor Azmiah Mohamad, isteri kepada Huzair Bahrin. Kali ini saya ingin kongsikan kisah bagaimana pertama kali saya dan suami jatuh cinta dengan produk Shaklee.
Orang kata kalau tak kenal tak cinta, tak cuba mana nak tahu kan. Sebelum saya betul2 jatuh cinta dengan produk shaklee saya pernah beli dan makan beberapa vitamin shaklee tapi mmg main2 shj...sehari makan...sehari tak...kadang2 seminggu xmakan...org kata mmg tak bersungguh langsung...sampai akhirnya produk expired dan dimakan tikus, tikus pun tahu pilih produk yg natural...lawak pun ada. Tapi, sampai satu hari...saya terdesak dan terpaksa mencari semula produk Shaklee ni...

Kisahnya bermula apabila suami saya, disahkan kadar kolesterol dalam darahnya terlalu tinggi dengan bacaan 13.0 (normal 5)....bacaan hati atau Alt pula 100+ (normal 41) yang mana pada tahap merbahaya dan risiko tinggi utk serangan jantung atau strok. Masa pemeriksaan di Klinik Kesihatan (KKM) mmg doktor juga terkejut dengan bacaan tersebut dan minta refer ke hospital. Tapi, suami minta utk tangguhkan sebulan sbb suami seboleh2 tak mahu bergantung pada ubat ubatan dr hospital. Masa tu mmg risau sgt...

Sebelum membuat pemeriksaan suami saya mmg hadapi sakit sakit badan, lesu dan kalau lihat raut wajah pun tak ceria. Saya memulakan misi google mencari produk Shaklee utk kolesterol...beli dan terus jadi ahli. Maka sejak dr hari pertama terima produk itu, dengan konsistan makan set kolesterol terdiri dr Omega, lecithin, garlic dan saya add on Alfalfa sekali makan berdua (walaupun saya xde buat pemeriksaan tapi pemakanan kami sudah tentu sama) jadi saya pun makan sama...
Genap 1 bulan suami ulang buat pemeriksaan darah semula mmg agak berdebar juga sbb takut kena telan ubat klinik setiap hari...But, Amazing! Its really works! Kolesterol dr bacaan 13 turun kepada 6.2, walaupun belum bawah tahap normal tapi separuh dr bacaan pertama....Alt atau liver function pula...turun kepada 43...hampir juga keparas normal...dan doktor sgt kagum dengan keputusan itu...gembira sgt bila doktor minta suami teruskan makan produk shaklee. Dan kami yakin dengan izin Allah, masalah ini dapat diatasi jika kami teruskan pemakanan sihat dan supplemen Shaklee.
Waktu suami saya buat pemeriksaan kedua saya tak turut serta. Disebabkan gembira...suami siap minta doktor tuliskan bacaan sebelum (pemeriksaan pertama) dan selepas (pemeriksaan kedua) untuk tunjuk pada saya. Keratan kertas tu saya sertakan dibawah.
Sejak hari itu kami mmg yakin produk Shaklee bukan sebarangan. Ia benar benar berkesan dan yang paling penting 100% semulajadi. Sehingga kehari ini kami berdua masih terus consistant mengamalkan supplemen Shaklee. Alhamdulillah.


VIVIX BANTU CEGAH  MASALAH KOLESTROL TINGGI DAN JANTUNG









CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET PENJAGAAN JANTUNG

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET PENJAGAAN JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 


IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi




Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon