Jauh Dari Tempat Kerja Punca Cepat Mati, Biar Betul?

Jauh dari tempat kerja punca cepat mati


Berita berasal dari Stockholm, Sweden dan bertarikh pertengahan April itu menyatakan bahawa mereka yang melakukan perjalanan berulang-alik ke tempat kerja sejauh lebih daripada 48.2 kilometer sehari cenderung untuk mati lebih awal berbanding mereka yang tinggal berhampiran dengan tempat kerja kerana mereka  berkemungkinan lebih mudah mendapat penyakit darah tinggi, masalah jantung dan mengalami depresi akibat tekanan pekerjaan. Menarik info ni. 







SENARIO SEORANG PEKERJA YANG HABIS MASA BERULANG ALIK KE TEMPAT KERJA



Tiap-tiap hari saya keluar rumah naik motor ke One Utama. Park motor kat situ dan naik bas ke LCCT. Secara purata perjalanan atas bas ambil masa 70 minit kalau takde traffic jam, atas motor dari rumah 5 minit. Jadi jumlahnya dalam 75 minit sehala.
Balik pun lebih kurang sama. Jadi dalam sehari, saya luangkan masa selama 2 jam 30 minit ulang-alik ke tempat kerja.
Rakan sekerja di Singapura cerita dia ambil masa 90 minit sehala untuk pergi/balik ke tempat kerja. Jadi sehari habis 3 jam dalam bas untuk pergi dan balik ke tempat kerja. Itu baru pulau kecil. Jangan ingat negara maju dengan sistem pengangkutan awam yang efisyen boleh mengurangkan masa perjalanan pergi & balik kerja.
Tempat kerja sebelum ni, sehala tak sampai 25 minit. Jadi sehari luangkan masa kurang sejam atas jalanraya.
Kesannya? Kalau kat tempat kerja dulu, lepas kerja boleh bersukan, tak kisahlah main badminton ataupun keluar jogging. Sekarang ni, sampai rumah dah malam, berkejar nak solat Maghrib. Pagi pun kena bangun awal takut tertinggal bas yang bertolak jam 8 pagi.
Gaji naik sikit, tapi kualiti hidup terjejas sikit. Pada saya, kualiti hidup semakin berkurangan bila lebih banyak masa terbuang di atas jalan raya. Tapi gaji pun penting jugak. Hidup lebih stress kalau gaji sikit, tiap-tiap hari pun stress.
Takpelah. Itu rezeki buat masa ni. Dalam hidup ni takde yang perfect. Ada je pengorbanan yang perlu dibuat. sumber 



BETUL KE JAUH DARI TEMPAT KERJA PUNCA CEPAT MATI?


Walau bagaimanapun, tertarik dengan pendapat dari sumber hmetro yang menyangkal kajian tentang mati akibat kerja jarak jauh. Sebenarnya di Malaysia, berulang kerja jauh adalah perkara biasa. Ramai pekerja yang bertugas di Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Klang membeli rumah dan tinggal di Ipoh, Seremban, Temerloh dan Melaka. Mereka berulang-alik setiap pagi dan petang setiap hari dari bandar-bandar ini ke ibu negara.

Bertugas di kota dan tinggal di luar bandar adalah pilihan yang terbaik untuk sesetengah mereka ini. Faktor ekonomi, terutamanya harga dan sewa rumah di kawasan bandar menjadikan tindakan mereka lebih masuk akal dan bijak.


Yang menjadi faktor utama kepada penyakit darah tinggi dan masalah jantung, bukanlah berpunca jauh dari tempat kerja semata mata, tetapi  ada banyak faktor lain termasuk :


  1. Faktor keturunan
  2. Pemakanan 
  3. Gaya Hidup Tidak Sihat

Mereka yang menjaga pemakanan dengan tidak mengambil banyak makanan berlemak, tidak merokok dan menjauhi alkohol akan rendah risiko menghidap penyakit yang menjadi pembunuh utama rakyat negara kita ini. Mengamalkan gaya hidup sihat dengan sering bersenam akan terus menurunkan lagi risiko terhadap penyakit berkaitan.



STATISTIK PENGHIDAP SAKIT JANTUNG DI MALAYSIA

Sebanyak 11,812 kematian akibat sakit jantung dan strok direkodkan tahun lalu (2010) di negara ini dengan purata kematian 984 kematian sebulan atau 32 pesakit meninggal dunia setiap hari. Agak mengejutkan, jumlah kematian akibat penyakit pembunuh utama negara itu meningkat lebih sekali ganda berbanding 5,549 kematian pada 2005 dan terus meningkat kepada 7,597 pada 2008.

Perangkaan Kementerian Kesihatan sejak enam tahun lalu itu menimbulkan persoalan adakah negara menuju ke arah masyarakat tidak sihat kerana penyakit berkenaan berpunca daripada amalan pemakanan dan gaya hidup kurang sihat.


VITAMIN BAGUS UNTUK JATUNG BAGI MEREKA YANG JAUH DARI TEMPAT KERJA


  1. Phytacol - ST
  2. Omega Guard
  3. Vivix
Kalau anda memang dah tahu yang anda seorang yang kerja jauh, stress dan tertekan dengan lambakan kerja, balik pulak jauh, hadap jammed lagi, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, dan kurang rajin bersenam, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung. 

Sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!



KURANGKAN MASALAH JANTUNG DENGAN VIVIX

Dengan menjaga permakanan serta amalkan nutrisi yang lengkap, masalah jantung dapat dikawal dengan mengambil set kolesterol shaklee. Set kolestrol Shaklee mengandungi beberapa vitamin yang bagus dan sangat membantu, dari segi jantung dan tekanan darah. Sesuai dengan mereka yang sering mendapat tenkanan tinggi di tempat kerja. 



VIVIX Membantu mencegah dari masalah jantung, melancarkan peredaran darah dan kembali kekal cergas walaupun anda berulang jauh ke tempat kerja setiap hari! Dan golongan muda mudi yang berpotensi untuk mendapat masalah jantung juga digalakkan untuk mengamalkan Vivix setiap hari.  KENAPA VIVIX? 





  1. Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  2. Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebaS
  3. Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia mereba
  4. Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.




LANDMARK STUDY TERHADAP VIVIX 

Ada banyak research artikel berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.

Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza. Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.

Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.


PHYTOCOL-ST


Fisoterol secara strukturnya adalah sama dengan kolestrol dan bersaing dengan kolestrol untuk penyerapan di dalam usus justeru meninggalkan kolestrol. Ini bermaksud, lebih banyak fisoterol yang dimiliki tubuh anda, lebih kurang kolestrol yang diserap didalam badan! Anda juga berpeluang menurunkan paras kolestrol LDL anda dengan pengambilan fisoterol.

OMEGA GUARD


Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran. Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah.




TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK KESIHATAN JANTUNG MEREKA







CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK KESIHATAN JANTUNG



CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN UNTUK JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon