BOLEH TAK MAKAN SHAKLEE BANYAK BANYAK?

Bila customer tanya, boleh ke makan supplemen Shaklee banyak banyak? Tak rosakkan buah pinggang ke?


Actually kita tak perlu risau sebab pengambilan supplemen Shaklee TIDAK SAMA SEKALI menyebabkan kerosakan buah pingganG. Sebelum apa apa jenis supplemen shaklee tu dipasarkan, pelbagai ujikaji yg telah dijalankan untuk memastikan kualiti dan keselamatan supplemen tersebut. Malah, Shaklee telah melaburkan jutaan ringgit untuk membuat kajian dan kesan pengambilan supplemen mereka dalam tempoh jangka masa yang panjang.


Yang hebatnya, Shaklee telah melepasi dan melangkaui piawaian industri setiap masa bagi memastikan produk mereka Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam. Buktinya?

>>>Shaklee menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya.
>>>Shaklee menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya.
>>>Shaklee telah melaburkan lebih $250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.


SHAKLEE VS UBAT

Selalu kita salah anggap ingatkan shaklee ni ubat. Tak sama. Sebab tu masa pregnant, saya memang tak sentuh ubat klinik. 9 bulan memang makan shaklee je. Sebab Shaklee bukan ubat. Supplemen Shaklee takde kesan sampingan, dijamin selamat lagi lagi bila ada Landmark Study. dan Shaklee jugak bukan ubat bila kita demam baru kita telan vitamin C. Shaklee bukan mengubati ye. Tapi mencegah supaya datang penyakit2 dan kalau datang penyakit sekali pun, cepat reda dengan izin Allah juga.

So tak perlu risau bila kita nak ambil supplemen lagi lagi Shaklee. Pilihan nombor satu dunia sekarang. Tapi apa yang kita perlu risau adalah DIET KITA sihat atau tak. Sebab kerosakan buah pinggang sebenarnya berpunca dari diri kita yang TAK JAGA PEMAKANAN bukan sebab makan shaklee. So ni 4 punca utama buah pinggang boleh rosak akibat dari sikap kita sendiri.

>> Tidak minum air yang cukup
>> Kuat makan makanan masin dan fastfood! (kita tak boleh ambil makanan yang mengandungi lebih dari 5g sodium/garam sehari!)
>> Suka tahan kencing
>> Minum manis berlebihan

Kita selalu risau dekat perkara yang tak sepatutnya kita risau. Contoh macam ni la, risau makan supplemen takut rosak buah pinggang. Tapi kita tak pernah risau dengan perkara yang sepatutnya kita risau contoh, pernah tak kita tanya cashier fastfood, "boleh ke makan French Fries? Tak rosak buah pinggang ke?" Tak pernah berlaku kot hehe

Kadang kadang kita selalu percaya benda yang tak betul dan menidakkan benda yang betul. Contoh, makan vitamin adalah sihat, tapi kita cuba menidakkan sebab lagi suka percaya bahawa makan mi segera dan fastfood adalah sihat dan tak mengapa. Kita selalu dengar berita, orang mati sebab kolestrol tinggi gara gara makanan. Tapi kita tak pernah dengar orang mati sebab makan Shaklee. Shaklee dah 100 tahun usia kot..:)

Jadi, jangan risau kalau korang pilih shaklee sebab ianya SELAMAT dan PALING SELAMAT!
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon