MANFAAT BUAH ELDERBERY YANG ORANG RAMAI TAK TAHU

BUAH ELDERBERRY

Tak pernah dengar nama buah ni. Tapi buah ni sebenarnya dalam kategory buah bery juga. Buah Elderberry ada banyak khasiat yang kita tak tahu. Khasiat dia termasuklah vitamin A, B, C, flavonoid, tannin, fosfor, kalsium, gula, potasium, rutin, asam viburnic, asam amino, karotenoid, aktioksidan dan juga kandungan lainnya.


Kalau korang nak tahu, orang yang makan buah Elderberry akan dapat manfaat ni :
1. Menyembuhkan selesema
Jus dari buah ini telah memiliki kandungan yang boleh melindungi sel yang sihat di dalam tubuh akibat dari infeksi selesema.

2. Mencegah dan mengubati kanser
Buah ini telah memiliki kandungan antioksidan yang tinggi untuk mencegah sel kanser

3. Menyembuhkan diabetes
Kandungan antivirus, antioksidan dan anti histamin di dalam buah ini memang best baik untuk kesihatan. Pesakit diabetes yang makan elderberry akan bertenaga untuk buat kerja kerja harian

4. Melawan radikal bebas
Buah elderberry memiliki kandungan vitamin C yang sangatlah baik sekali untuk melawan dan membunuh radikal bebas. Radikal bebas ni lah yang menjadi punca kanser

5. Menjaga kesihatan mata
Ok ni best. Kalau rabun, makan la elderberry sebab kandungan vitamin A yang ada pada buah ini memang tinggi!

7. Lancarkan proses pencernaan
Kalau korang sembelit atau ada masalah pencernaan, buah elderberry adalah yang terbaik! Dia boleh melancarkan proses pencernaan. Nak membuang pun senang. Boleh cepat kurus!

8. Melambatkan penuaan 
Kalau buah elderberry ni dimakan hari hari memang awet muda. Sebab kandungan dia boleh melambatkan penuaan. So tak la nampak tua sebelum sampai waktu

9. Mencerahkan kulit
Buah eldeberry memiliki kandungan vitamin C yang sangat tinggi utk mencerahkan kulit. Jadi, jika nak kulit yang cerah, makan buah elderberry ni

10. Menjaga kesihatan jantung
Buah ini telah memiliki kandungan yang terbaik untuk meningkatkan kesihatan jantung, penglihatan dan buah pinggang

Banyak lagi sebenarnya khasiat buah elderberry. Tapi sayangnya buah ni tak terdapat di malaysia. Dan tak pernah nampak pulak dijual di pasaraya. Habis tu tak boleh la nak merasa khasiat elderberry ni?
Tak susah. Senang je. Elderberry adalah ramuan utama dalam VIVIX yang tengah promosi bulan ni
❤️ beli 1 murah
❤️ beli 2 lagi murah
❤️ beli 6 percuma 1

Promosi ni sah dari 1 januari sampai 31 januari 2017
IsMa Lyeza | 0126716961
Your shaklee distributor
Ig @almaricantikbyisma
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon